Szakasz – 1.

A kezdő szakaszban – 2013. szeptember – október – november folyamán – próbkérdőívek készülnek és kerülnek kipróbálásra két vizsgálati csoportban: pedagógusok és pedagógusjelöltek köreiben az érintett konvergencia-régióban, utóbbi célcsoportban Kárpátalján is. E fázisban több szakmai tudományos fórumon tartok előadásokat az alkalmazott elméletek népszerűsítését, illetve jelen kutatási folyamat előzményeinek, alkalmazásának ismertetését megcélozva. Oktatási segédanyagokat készítek, s két különböző kurzus során összesen tíz előadást tartok illetve szemináriumi foglalkozást vezetek a témában. Öt pedagógusképzésben résztvevő diákkal dolgozom együtt. Két hallgató (Mészáros Dézi és Oszoli Borbála) csoportos tanítási gyakorlatukhoz kötötten a közoktatás különböző szintjein, eltérő tantárgyak tanítása során próbálja ki a gardneri intelligenciamodell alkalmazását, Dávidovics Anna releváns tapasztalatait összegzi szakdolgozati tanulmányában és portfóliójában, szakfordítást készít a kutatásvezető nyelvi és szakmai lektorálása mellett, Nagy Orsolya elméleti szinten vizsgálja szakjaihoz kötötten az érintett teóriák alkalmazási lehetőségeit, Rimai Dávid pedig a kérdőíves kutatás módszertanával ismerkedik, az írásbeli kikérdezés implikációit próbálja ki, az adatrögzítés és feldolgozás munkálataiban vesz részt.

A kutatás első (és második) szakaszában tutorált hallgatók

???????????????????????????????

Nagy Orsolya

Angol és film szakos hallgatóként tanárképzésben is részt vettem, ekkor találkoztam először a gardneri többszörös intelligenciák elméletével egy didaktika kurzus során, még 2012 tavaszán. Az elmélet gyakorlati alkalmazási lehetősége felkeltette érdeklődésemet, ezért választottam ezt a megközelítést tanári szakdolgozatom témájául 2013 őszén. Filmes és angol tanulmányaimat bevonva azt vizsgálom, miként alkalmazhatjuk a többszörös intelligenciák elméletét az angol nyelv oktatásában, mozgóképes anyagokat is felhasználva.

Oszoli Borbála

Oszoli Borbála

Utolsó évemet végzem magyartanár – pedagógiatanár szakos hallgatóként a Pécsi Tudományegyetem tanári mesterképzésében, a kutatásba 2013 szeptemberétől a pedagógiatanári modul „Szabadon választható tárgyak” kurzusa által kapcsolódom be. Részvételem a plurális intelligencia-koncepciók mentén történő óratervek kidolgozásában, kipróbálásában és reflektálásában realizálódik, melyet a jelenlegi félévben aktuális (magyar szakos) csoportos tanítási gyakorlatom keretein belül valósítok meg. A gyakorlatot a PTE 1. Sz. Gyakorló Iskolájában végzem. Ezenkívül tervezem folytatni a kutatásban való részvételt, melyre előreláthatólag a következő félévi (pedagógia szakos) összefüggő egyéni gyakorlat alatt lesz lehetőségem.

rimdávblogRimai Dávid

Végzős pedagógiatanár – magyartanár szakos hallgató vagyok a Pécsi Tudományegyetem mesterképzésében. A kutatásba a pedagógiatanár szakomon keresztül, a „Szabadon választható tárgyak” kurzus keretein belül kapcsolódtam be. Terveim szerint a következő félévben is szeretnék majd részt venni a soron következő munkálatokban, elsősorban kutatásmódszertani ismereteim bővítésének szándékával, tekintve, hogy a diploma megszerzése után a neveléstudományi doktori iskola elvégzése szerepel első számú célkitűzéseim között.

Dávidovics Anna

Dávidovics Anna

A Pécsi Tudományegyetem végzős történelem – angoltanár szakos hallgatója vagyok tanári mesterképzésben. A többszörös intelligenciákkal a „Szabadon választható ismeretkörök” pedagógiai kurzus keretein belül találkoztam először 2013 tavaszán. Az említett szemináriumon a szemináriumvezető, Dr. Dezső Renáta Anna vezetésével csoportosan feldolgoztuk a különböző intelligenciaprofilokat, óratervet készítettünk, melynek kipróbálására és reflektálására is sor került egy Holokauszt témanap formájában egy pécsi általános iskola nyolcadikos évfolyamán a Sorstalanság című film feldolgozásával. Jelenleg a plurális intelligenciákkal a tanári szakdolgozati portfóliómban és tanulmányomban is foglalkozom, bár az utóbbiban csak érintőlegesen. Tanári szakdolgozati portfóliómnak ellenben azért igen fontos része a koncepció, mivel a tavasszal lebonyolított Holokauszt témanap pontos szakmai elemzése és beszámolója mellett egy másik portfólió-dokumentumom egy általam angolról magyarra végzett releváns szakfordítás.

Mészáros Dézi

Mészáros Dézi

2008-ban kerültem a Pécsi Tudományegyetemre, ahol germanisztika szakon kezdtem el tanulni. Az egyetemen eltöltött évek során, egyre többet szerettem volna megtudni a német irodalomról, mely számomra a legszebb esszenciákból tevődik össze: német nyelv és irodalom. Dedikáltságom jeléül ezért folytattam tanulmányaimat a PTE tanári mesterképzésén. Bár kevesebb időt tölthettem MA-s tanulmányaim alatt (némettanár és tantervfejlesztő tanár MA) imént említett szenvedélyemmel, a pedagógiai kurzusok során rengeteg idegen nyelvű delikatesszel találkozhattam. Egyrészt azért is veszek részt a többszörös intelligenciák pedagógiai alkalmazhatóságának kutatásában 2013 őszén a Speciálkollégium kurzuson belül, mert a külföldi irodalmat (legyen kanonikus, triviális, szak- vagy primér irodalom) elemi alkotórészemnek tekintem. Másrészt természetesen hallgatói kötelességeimnek is eleget tehetek azzal, hogy egy egyéni kurzus keretin belül kivitelezhetem tanítási gyakorlatom során az olvasottakat és átélhetőekké formálhatom azokat a realitásban.

Hozzászólás